Return to site

اقدامات قبل از کاشت مو

اقدامات قبل از کاشت مو :

قبل از انجام کاشت مو باید یکسری کارها انجام شود تا کاشت مو به بهترین وجه ممکن صورت پذیرد ، در این بخش به بیان مراقبت ها و اقداماتی که قبل از کاشت مو نیاز است ، می پردازیم به تمامی اشخاصی که قصد انجام کاشت مو را دارند توصیه می کنیم اقدامات قبل از کاشت مو را حتما مطالعه نمایند .

چند روز قبل از کاشت مو :

14 روز قبل از کاشت مو شخص باید از مصرف داروهای مسکن ، مشروبات الکی و ضد درد اجتناب نماید ، برخی از داروهای که بیمار قبل از کاشت مو مصرف آنها را قطع نماید شامل موارد زیر است :

مصرف آسپیرین( از 10 روز قبل از کاشت مو )

مصرف بروفن( از 24 ساعت قبل از کاشت مو )

مصرف ایندومتاسین( از 24 ساعت قبل از کاشت مو )

مصرف ویتامینE ( از 3 روز قبل از کاشت مو )

مصرف داروهای ضد انعقادی شامل هپارین، پلاویکس وارفارین با نظر پزشک باید قطع گردد.

هم چنین اشخاص باید 2 روز قبل از کاشت مو از مصرف سیگار و دخانیات اجتناب نمایند .

نکته بسیار مهمی که اشخاصی که کاشت مو انجام می دهند باید بدانند این است که ، مصرف داروهای که استفاده می نمایند را به پزشک اطلاع دهند، علت این امر اختلالی است که برخی از داروها در زمان کاشت مو ایجاد می کنند .

قبل از مراجعه به مرکز کاشت مو نیاز است که موهای خود را به طور کامل شست و شو دهید ، قبل از انجام کاشت مو نیاز است که مقداری غذا میل نمایید که مقوی باشد از مصرف غذاهای تند و شور اجتناب نمایید ، هم چنین باید از پرخوری اجتناب نمایید ، از مصرف مایعات زیاد قبل از کاشت مو اجتناب نمایید .

قبل از کاشت مو باید تمامی زیور آلات خود را در بیاورید .

http://www.hairplanting.ir

داشتن همراه که پس از کاشت مو شما را تا منزل همراهی کند توصیه می شود ولی در حین کاشت نیاز به همراه ندارید، بهتر است پس از کاشت مو بخصوص در جاده های خارج شهر شما رانندگی نکنید .

مراقبت های پس از کاشت مو :

پس از کاشت مو داروهای را که پزشک تجویز نموده است را باید مصرف نمود ، مصرف داروها و مسکن ها علاوه بر کمک به تسریع روند بهبودی سبب کاهش درد می شود ، مصرف آنتی بیوتیک ها بسیار کمک کننده است .

پس از اینکه کاشت مو انجام شد ، پزشک سر بیمار را پانسمان می نماید ، پانسمان پس از کاشت مو سبب محافظت موهای کاشته شده می شود ، بیمار باید دقت نماید که پانسمان خیس نشود ، در زمان استراحت نیز پانسمان نباید جابجا شود ، اگر پانسمان روی پوست سر کشیده شود سبب آسیب و تخریب موهای کاشت شده می شود .

اقدامات قبل از کاشت مو

در زمان استراحت بیمار در چند شب اول حتما باید به حالت 30 درجه بخوابد ، خوابیدن 30 درجه سبب کاهش فشار به بخش لنفاتیک و وریدی می شود ، هم چنین از تشدید تورم پیشگیری می شود ، استفاده از بالش دور گردنی نرم نیز مفید است .

اقدامات قبل و بعد از کاشت مو

در روزهای اول پس از کاشت مو توصیه می شود شخص از کمپرس یخ استفاده نماید تا ورم پیشانی کاهش یابد .

شستن موها پس از کاشت مو بسیار مهم است ، شخص باید مراقبت های لازم جهت شستن موها پس از کاشت مو را فراگیرد ، بهتر است حتما موها با شامپو بچه شسته شود .

موارد مهم پیوند مو

لازم به ذکر است دو هفته پس از کاشت مو تمامی زخم ها و دلمه خون برطرف می شود .

پیاده روی آرام پس از سه روز از گذشت کاشت مو توصیه می شود ، اگر شخص ورزش های سنگین ورزشی را انجام می دهد توصیه می شود دو ماه پس از کاشت مو به انجام فعالیت های سنگین ورزشی بپردازید .

پس از کاشت مو توصیه می شود که به مدت سه هفته از استعمال سیگار و دخانیات اجتناب نمایید ، مصرف سیگار سبب می شود که به پوست سر و ریشه های مو اکسیژن کافی نرسد .

نتیجه کاشت مو

در ابتدا موهایی که کاشته شده است رشد می کنند اما پس از 14 روز موها کاشته شده شروع به ریختن می کنند علت این امر وارد شدن موها به فاز استراحت است ، که در اصطلاح پزشکی به این پدیده تلوژن گفته می شود ، بیمار نباید نگران باشد زیرا این امر کاملا طبیعی است .

بیمار در خصوص نتیجه کاشت مو نباید عجله داشته باشد ،زیرا نتیجه کاشت مو پس از گذشت یکسال مشخص می شود ، البته لازم به ذکر است که موهای که به تازگی کاشته شده اند تا یک سال رشد می کنند ، که ضخامت موها در این زمان کاملا طبیعی است ، موهای که کاشته شده اند کاملا طبیعی می باشند و مانند سایر موها رشد طبیعی دارند